Agulles Montserrat

Aresta Brucs del Dàtil

*** 19 maig, 2019

El Dàtil passa mig desapercebut, entaforat a la part alta de la canal dels Cirerers. Malgrat això, com totes les roques de la Regió posseeix la seva Aresta Brucs. Molts anys “inhabilitada” per una heura que cobrí pràcticament tota la primera tirada, alguna ànima caritativa i feu una intervenció de jardineria que alliberà de nou la línia.

Un primer llarg de corda ben bonic, farcit d’agafadors i un ventall de burins, dóna pas a una zona més tranquil·la, on l’escalada es converteix en grimpada fins al cim.

• Via: Aresta Brucs
  • Zona: Montserrat – Agulles
  • Dificultat: V+ (D+)
  • Dificultat obligada: IV
  • Llargària: 95 metres
  • Exposició: Baix
  • Compromís: Baix
  • Equipament: Via equipada amb burins, espits i parabolts.
  • Material: 14 cintes, moltes plaquetes recuperables o tascons per escanyar caps de burí
  • Orientació: Sud
  • Valoració: ***

Aproximació:

Després de deixar el vehicle a Can Massana hem de prendre la pista que ens porta fins al Coll de Guirló. Un cop arribem al Coll caminem uns quants metres més en direcció a la muntanya i prenem un corriol a mà dreta. Aquest corriol porta fins al Pas de la Portella. Un cop passem la Portella prenem el camí cap al refugi. Abans de fer la darrera pujada per arribar al refugi, prenem la canal del Cirerer amunt. Un cop passada la Miranda de les Bohigues tindrem el Dàtil davant. Pujem uns metres per la canal fins atènyer el peu de via.

La via:

Per atènyer el primer burí haurem d’enfilar-nos per un arbre. L’inici és molt vertical, però la quantitat de burinades i la bona qualitat de la roca conviden a provar-ho en lliure.

Més amunt la cosa afluixa del tot esdevenint una fàcil grimpada fins al cim de la roca.

Cal destacar la poca traça de la via oberta a la dreta de l’Aresta, una poca soltada sense solta ni volta.

Descens:

Ràpel de 25 metres pels vessant nord-oest.